Ahad, 8 November 2009

Apa nak jadi....

Haluuuuuuuu ....

wah3X, nampaknya semua orang sedang bertungkus lumus baca buku. Tapiieeee kan aku rasa ramai yang baca nota & jawap soklan past year. Sebab dah x sempat nk baca buku. (aku ler tu)...kakakaakakkakaaaa . Kalau betul2 baca buku mmg x sempat beb. La nie semua nampak dah stress. tak cukup tido ??? Itu dah semestinya.

Tulah pasalnyer ! (nak membebel nie)... dah nak exam baru ler nak study. awal2 tak nak study. "APA NAK JADI KITA NIE" Dulu masa mak suruh belajar betul2, x nak. dah tua2 nie baru nak blajar. tapi bila dah blajar nie, masih mcm dulu jugak. Main2 jer. Bila nak berubah kita nie agak2nyer eak ? Jawapannyer : LPLS (lu pikir le sendiri)

Aku adaler dengar ceramah baru2nie. Topiknyer lebih kurang menjadi orang yang cemerlang. penceramah nie kata, kita mesti kata pada diri sendiri "AKU HEBAT " ! (manyak makna woooo)...hehehehheeee. Lil...ct hampa jangan kona ke lain

.......& untuk menjadi HEBAT kita cuba jadi seperti helang. Bukan suruh hampa p terebang & tangkap ikan dalm sungai. hahahhahaha. Tapi ambiil ciri ciri helang tu..apa ciri-ciri helang ? meh cek habaq mai sikit kat hampa (motivasi skit, time stress2 nie)..

1) Penglihatan Tajam = FOKUS
2) Tindakan Pantas = TIDAK TANGGUH
3) Cengkaman Kuat = TAK LEPAS PELUANG

Sampai bila kita nak guna ayat nie .........???

- Nantilah bila ada rezeki
- Kamu buatlah dulu, dah berjaya nanti aku ikutlah
- Takperlah
- Cukuplah dengan apa yang ada

So, apa yang dapat disimpulkan disini kita ambillah iktibar dan pengajaran atas apa yang berlaku di sepanjang pengajian kita pada semester ke2 ini. Janganlah kita masih amalkan sikap2 negatif yang merugikan diri sendiri & aniaya kawan sendiri ..... Cuba tanya diri sendiri soalan nie :

Adilker kita tak datang kelas, tak ambil kuiz, asimen hantar lewat, tapi masih dapat markah lagi tinggi dari kawan kita (sebab last minit kita dok bagi pendrive kat kawan minta jawapan kuiz, minta itu...minta ini). 1st sem, 2nd sem orang tolong lagi. Masuk sem ke 3 nanti.... LPLS !!

Adilker kita biarkan kawan2 kita uruskan projek & tak ambil tahu langsung, then last minit kita tnya sapa buat tu ?...sapa buat ni ???...(rasa nk pelempang jer org mcm nie)..then bila dipersoalkan ttg sumbangan kita sbg ahli, kita menuding jari kpd org lain untuk turut dipersalahkan... haluuuuuuu WAKE UP PLEASE !!

Kepada semua rakan-rakan.... tolong hentikan perkara2 nie jika pernah
" MENGENA & TERKENA " :-

- NANTILAH... AKU BUAT ASIMEN, TUNGGU MOOD SAMPAI

- KAMU BUATLAH DULU, NANTI AKU TIRU

- TAKPERLAH DIORANG TIRU AKU, AKU DAPAT PAHALA. (Yo lah tu ! Pahala, pahala gak beb, duit blajar dah beribu habis...member yg tiru tu dapat CGPA tinggi...dapat naik pangkat..ko repeat paper. Nak buat pahala baik buat kat anak2 yatim. Lagi besar pahalanyer).

- CUKUPLAH DGN ASIMEN YG AKU DAH BUAT NIE. BOLEH LA TUUU...(next sem make sure asimen yang dibuat tu kita bg THE BEST !... mcm maria) maria jgn mara ar aku pinjam nama ko utk buat contoh...heheheheh

Oklah...ceramah aku dah habis daaaaa. Cukup ler sampai sini. saja pun aku dok bebel bg hampa semua berpikiaq hal lain lak. Kasi break jap dr pikiaq pasai exam. Aku tau semua dah penin..aku pun sama ar. Rasa nk muntah dah baca buku (hehehe baca x bnyk mana pun). Holiday2 gak. Time cuti nanti curi2 lah masa baca buku2 atau bahan ilmiah. rasa nak compile soklan last year pun boleh juga (shamim-nk ambil ke taskforce nie? compile soklan 2 exam sem ke 3 ?) Aku compile yang lain. Maybe lepas exam kita boleh sitdown bincang plan study utk semester ke 3? sapa setuju... aku dah ada plan. (jadi ke tak belakang citer, yg penting baik ada ari tak ada. Betui dak Cik Zila ?)

Sekian....wasallam.

Selamat Berjaya Menempuhi Exam Sem -2 !! Amiiinn...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan