Ahad, 15 Februari 2009

Episod Ke-2....

Assalamualaikum kepada semmua rakan-rakan & yg mengikuti blog ini.... Alhamdulillah, kita berjaya melalui Perjumpaan Kedua Kelas BPM UUM 2009 pada hari ini dan semalam... sesungguhnya minggu ini adalah minggu yg amat memeritkan.... kerana kita perlu menyelesaikan begitu banyak perkara dalam masa yg singkat termasuklah assigment...

Mcm mana nak buat assigment pun tak tahu... tapi kena buat jugak.. sesungguhnya kesilapan itu akan mengajar kita kearah kebaikan...

Next assigment sudah pun menunggu utk disiapkan....

Saya ada cadangan yg ingin dikongsikan bersama dengan anda semua... Ada senior sem3 menyarankan kepada saya supaya buat nota ringkas for every subject dengan membahagi-bahagikan kerja tersebut diantara rakan-rakan.. So apabila sudah siap, kita kumpulkan nota tersebut menjadi satu... dengan cara ini dapat menjimatkan masa berbanding kitaa sendiri yg membuat semua nota-nota ringkas tersebut... Ini cuma cadangan, so saya memerlukan feedback anda semua serta komen tentang perkara ini... adakah anda bersetuju atau sebaliknya ataupun anda memiliki pandangan yg lebih bernas lg.... sama-sama lah kita mencari satu jalan penyelesaian atau formula untuk memudahkan proses pembelajaran yg sedang kita lalui ini...
Akhir kata majulah sukan utk negara... majulah diri untuk bangsa... majulah diri untuk keluarga... (hahaha... apo yg eden mengarut ni...)

Adioussss...

3 ulasan:

  1. Selamat malam semua.....rasanya semua dah tido time nie kot. maklumla esok kerja. saya pun patutnya time nie dah tido dah. mesti korang musykil mimpi apa ler si shidah nie join blog nie tetiba. Alkisahnya .....dah penat seharian terkurung dalam kelas seharian, jadi memang tak set nak buat assigment pun. bagi chance mata & badan berehat. So, malam nie lepak kat ruang tamu tengok TV sambil baca paper harakah. Best gak baca, selama nie buat dono ajer bab politik nie. Terkejut laki tengok bini minat berpolitik sekarang nie :) Kiranya dari pukul 9.30 mlm sampai 11.30 mlm baca paper harakah tu. Mcm tak caya ajer baca paper dua jam beb. lama tuuuuuu.....kira pecah rekod nie. Best gak baca pasal bab-bab derhaka dari zaman 60an lagi rupanyer......tengah - tengah baca mata pun dah mula rasa ngantuk. Nak masuk tido dah, tetiba teringat pasal member dalam kelas siang tadi bising pasal virus. risau gak kan sebab mmg saya tak buat backup langsung. semua kerja dalam pendrive. Kerisauan dihati telah menjadi kenyataan. Virus selsema cap trojan dan cap cacing telah 'menular' dalam pen drive saya yang menjadikan jumlah keseluruhan fail yang dijangkiti adalah sebanyak 68 buah (semua fail tuuuuuu). Penyakit ini agak PARAH sebab ianya tidak dapat diubati dan dicegah. Ia sudah tidak bernafas lagi.Dalam erti kata lain, saya tak boleh selamatkan walau sebijik fail pun. Terpaksa format lain. So, tamatlah riwayat asigment saya tanpa meninggalkan sebarang kesan. Arghhhh VIRUS !! Semalam elok ajer pendrive saya. Nie mesti kes copy file lecturer yg ada dalam kelas tu ler. (Bukan salahkan cikgu, tp salahkan pc tu). Semua org dah transfer virus dalam CPU tu. dah agak dah ada virus. dlm kata tak nak ambil file lecturer, tp ambil juga. terima lah padahnya tak ikut naluri hati. Virus nie menyebabkan dari rasa ngantuk nak tido, terus tak jadi. Nak sms kat member, rasa tak sampai hati ganggu tido. jadi saya luahkan perasaan sedih saya kat dalam blog nie. selalu jadi pembaca ajer untuk hilangkan ngantuk, tp la nie tanpa disangka-sangka jadi writer pulak. Walaubagaimanapun, saya bersyukur kerana ianya berlaku sesudah asigment siap di majukan. Cuma paper jurnal saya kena retype semula. Kepada aziq dan cheloi, data pasal tnb korang ada lagi kan untuk tugasan kumpulan ? actually saya dah mula merangka dan susun isi kandungan, cover assigment untuk tugasan tu. nak buat mcm mana, tak ada rezeki nak tunjukan kat korang. Kita redha ajer ler dan terima suratan ini...huhuuhuuuuu Oklah, mata dah rasa mengantuk. Tak selera nak buat assigment mlm nie (eh dah pagi dah pun)...
    Gudnite / Gudmorning.

    BalasPadam
  2. adik2 belajar rajin2...belajr kena serius..bukan melencong..

    BalasPadam
  3. parasit dah datang...salam semua...try je..

    BalasPadam